Fullspäckad helg

Vilken helg detta kan bli, Hjälper till med arrangemanget kring Göteborg City Criterium som är ett GP lopp för Elitcyklister i Centrala GBG.

starten går ikväll Fredag 20.e kl. 19.45 och kommer att bli superhäftigt att se proffsen ta sig an den mycket branta backen upp till Kvarnberget. Har just varit och rekat banan och konstaterat att det är overkligt tufft att ta sig an backen i en stor klunga på den mycket dåliga underlaget (gatsten, Pave när det är som sämst=:)



Direkt efter loppet ska jag möta upp bästa Polaren M. som är i Sverige på jobb och stannar en extra natt så vi ska Chilla och göra stan (Light varianten).


Sen på lördag morgon kommer jag köra M till flyget och väntar därefter in kvällens Midnattslopp i Centrala stan.
Jag startar i gr. 1B med start 22.00 men vet inte om jag ska köra max och göra ett försök att komma under 40 min. eller bara springa igenom det hela och spara benen till söndagen. Kul även att detta är ett jobbevent för oss på Schneider och vi har ett Tält vid starten där alla kollegor kan hänga före och efter loppet.

Söndag sedan är lite oklart, det går nämligen Kunsbacka Gran fondo i cykel och Göteborg Triathlon i hindås.
Det som ligger närmast till hands är att jag kör GBG tri men det kan sluta med att jag inte deltar i nån av dessa utan bara åker ut och kollar på bägge då det funkar tidsmässigt.








Har som sagt varit väldigt många tävlingar det sista och jag ska köra Tjörn HIM nästa helg så den här helgen känns bara som bonus.

Helgen avslutas hursomhelst med en söndagsmiddag på stan med trevligt sällskap.....


Take Care !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0