Kalmar del 3

10.21 och Ashkan är nöjd med sig själv !

Jag brukar vara riktigt bra på att kritisera mig själv efter prestationer och blir sällan nöjd då det alltid finns saker man kunde gjort bättre men jag ska va nöjd med loppet denna gång.

plac. 6 i motionsklassen där jag va r anmäld och tiden motsvarade plats 40 i senioreliten.

Redan nu två dagar senare då jag sitter med en kropp som är stelare än nånsin och har ont lite överallt så tänker jag på nästa år.

Då är jag ingen nybörjare, jag har gjort en IM och jag har gjort lite resultat att gå på och viktigaste av allt jag har lite rutin och vet vad det handlar om.

Planer inför nästa års järnman i Kalmar.

Simning: går självklart att kapa lite tid och bara genom att inte stå längst bak i motionsklassen utan i mitten av seniorklassen kommer det att bli nån minut bättre men jag räknar lågt och med oförändrad tid där

T1 & T2, iår 10 min och det går ju att halvera utan nån som helst träning. finns inga om och men där

Cykel: herregud, det är här jag är längst ifrån Eliten tidsmässigt, måste bli bättre och få bättre tryck i pedalerna och jag vet hur det ska gå till...träning och mer träning på mala tempo. (no more lvg cykling och fikarundor)
årets 5.24 ska absolut ner till 5 tim blankt och där har jag 24 goa minuter.

Löp: ganska optimalt iår och inte så mycket att plocka av förutom att jag hade lite väl stor respekt för distansen och första 2 milen kunde ha gåt lite fortare, var ju superstark sista 2-3 km med riktigt bra fart och tom krafter kvar i mål.
här ska det kapas 5 minuter från årets 3.35


summa: 5+24+5=34 minuters förbätting hade gett 9.47 vilket i sin tur bör räcka till top 20 i seniorklassen vilket hade varit fantastiskt. Så detta är mitt mål till nästa år.(gillar mål som nästan är omöjliga att nå)



Spekulationer  ? javisst men detta är mycket rimligt i min värld annars hade jag inte skrivit det här.

Slutligen en summering om de skador/skavanker jag sitter med såhär efter en Ironman:

* 6 blåa/svarta tånaglar
* 3 blodfyllda tår
* bägge vaderna, otroligt stela, kan knappt gå
* Baksida lår, bristningskänsla i vänster
* Bägge sidor framsida lår
* vänste knä
* bägge handlederna, efter all tryck i tempobågen
* stel i nacke, axlar
* stel i ryggen

Var det värt det: Helt klart ja

Tack alla som hjälpt mig med inspiration/träningssällskap, tips inför och på plats + alla hejarop på tävlingsbanan (blev faktiskt rörd av att det var så många som hejjade på mig och trodde på mig) Ni vet vilka ni är....


Kommentarer
Postat av: Lotta

Så jäkla grymt gjort Ashkan...det där är smärta! Ser fram emot att få följa din utveckling till nästa år...

2010-08-04 @ 13:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0