Träningsmål vintern 2010/2011

Märkligt nog ser jag fram emot att säsongen tar slut och en lång träningsperiod utan några tävlingar tar vid.
Då kan man åter vara långsiktig i sina planer och satsa på den absolut viktigaste faktorn till framgång enligt mig och många andra nämligen : Kontinuitet.

Köra hårt, ofta, undvika skador och sjukdomar och behålla glädjen och motivationen så kommer det bli en riktigt bra till nästa sommar nu när debutåret snart är över och man vet hur saker å ting fungerar.




Saker som är viktiga för mig för att kunna behålla gläjen och motivationen är:



*Känna att man blir bättre även om det hela är på skoj. Det handlar inte om att bli bäst (10 år för gammal för det minst) utan så bra som just jag kan bli=utvecklas.

*Belöning i olika former som köpa nya prylar, resor, nöjen

*Träna med andra, ger otrolig inspiration. ska ta tag i det ännu mera och börja köra pass med andra än den vanliga kretsen. (tror inte alls på att träna själv, även om man kan testa på det inför Kalmar t ex.)

*Träningsläger/ TRäningsresor ger en otrolig boost på försäsongen, mer sånt)




Specifika mål med träningen är annars att i de olika grenarna fokusera på några saker som:


Simning: mindre teknik, bli starkare (gym + paddlar) och kunna "veva" på ala JAG ÄR INGEN SIMMARE OCH KOMMER ALDRIG ATT BLI.  mer tid i vattnet dvs. fler pass om än kortare men hårdare intervaller, inte harva med tråkiga 3500 m pass, kör ju sällan längre än 1500 m och utvecklas så där kommer jag inte ändra nåt. till sist, våga ta mer plats i starterna nu när jag har lite mer speed i kroppen.


Cykel: mindre distans och mer fartpass a la Lagtempo, backintervaller. (har aldrig haft problem med distansen i nåt cykelpass så varför träna på det, är ju alltid pigg till målet på  VR och de 30 milen).


Löpning: inga större ändringar där, funkar fint och jag har tagit stora kliv iår. Gäller dock att jag tar tag i de långa hårda terrängpassen nu när E har flyttat.



Till detta lite annat komplementträning såsom gym, spinning, skidor, klättring ? mm...


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-20 @ 02:53:30
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0