Jag blandar och ger

Som vanligt glest mellan inläggen här men def. inte brist på ämnen utan bara lathet för själva skrivandet...

Jag har ju som bekant bestämt mig för en ordentlig satsning på Triathlonsäsongen 2011 nu när debutåret gick såpass bra.

Kom och tänka på att jag med tanke på min satsning har blivit så mycket seriösare på flera fronter som kost, sömn och själva träningen både vad gäller mängd men framförallt kvalliteten på passen men det finns saker som jag inte riktigt "väljer bort" även om jag borde.

exempel på det är igår när jag var ute på krogen med polarna och det blev som så ofta en helkväll med mycket alkohol och inte hemma i säng innan 05.30...... försöker minimera dessa tillfällen men såhär på hösten/vintern blir det av alldeles för ofta.

En annan sak är glass, det stora lasset som borde skära ner på......suck och toppade det hela med en pizza ikväll så den planerade viktminskningen på hela 3 kg :) får vänta ett tag för jag har ju nästan ett halvår på mig tills det ska vara klart. ( märkligt å prata vikt när jag lägat konstant på 72 kg senaste 5 åren typ).
Har dock kommit fram till att det kan göra en hel del framförallt på löpningen...


Anmälan är nu inskickad till några event inför 2011 som jag nämnt tidigare här på bloggen: : sthlm marathon, Kalmar tri och Tjörn Tri och VR.

ska bli intressant och se var man kan göra på maran, 1.a maran som inte ingår i en IM. siktar på 3.15 !

Träningsläger runt påsk är inbokat sen tidigare och det blir på Fuerteventura och fantastiska Playitas som jag var på iår. ska bli kämpegreit.

Funderar dessutom på Ted.s läger på Lanzarote i mars. lyxigt med 2 st. utlandsläger till våren men men man lever ju bara en gång. längtar till våren, värmen och dessa utlandsläger redan....


Träningen det sista kan sammanfattas med att jag kämpar fortfarande med simningen ( låg moral=tycker inte det är lika roligt som allt annat man tränar....tyvärr)

Bra spinningpass, mestadels som ledare på sportlife och actic.

Men det som känns klart bäst och roligast just nu är löpningen....wow vilket sug till å dra ut hela tiden.

köpte pannlampa förra veckan ( från wiggle förstås) och det var en grym känsla att va ute i skogen när det är bäcksvart och tyst och bara susa fram på 1 dm snö som underlag...me like alot.


ska verkligen ta tag i inlägget jag tänkt på ett tag nu nämligen summering av alla träningsprylar man köpt på sig under senaste året och hur mycket dessa har kostat. ska även inkludera kostnad för tävlingar och resor kring dessa och även försöka sätta ut en del bilder och recentioner .

Watch out !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0