Vardagen är här


Jag har alltid hävdat att "jag gillar att träna mer än att tävla" och behöver därför inga mål (tävlingar) för att motivera mig till hård träning.

Men nu 10 dagar efter årets sista triathlon tävling för min del (Tjörn HIM) så är "mättnadskänslan total.
jag som aldrig eller mycket sällan hoppar över planerade pass har nu efter viss motivationsbrist gjprt detta flera ggr på kort tid.


Likaså har kosten spårat ur med hämtmat av olika varianter flera dagar i rad.

Pizza mm + makalösa mängder glass och igår köpte jag tom smågodis vilkey var riktigt länge sen och efter att 7 hekto.s påsen var tom kom jag på varför=det e ju inte ens gott till skillnad mot Ben & Jerrys glass...

Nu till helgen blir det kickoff med jobbet med övernattning på fredag och sen på lördag är det dags för invigningen av Casa del Fivrin (inf. fest) så jag planerar för träningsfria dagar med stora mängder mat & dryck för att sen i nästa vecka gå tillbaka till diciplinen med kost & träning dock på en lägre nivå än tidigare ( off season).

Nu är det inte så illa som det låter när jag ser tillbaka på senaste veckans träning på Funbeat men ni förstår grejen. ( Den tyska diciplinen är bruten).



Några aktiviteter som kommer det närmaste dock utan nån vidare satsning och uppladdning är Kretsloppet i Borås 18/9 ( 10 km löp)+ Lidingöloppet 25/9 + ett par olika KM arrangemang med Triathlonklubben och Cykelklubben.


Dessa lopp ska jag ta mig igenom med hjälp av all grundträning jag ändå lyckats skrapa ihop under säsongen och faktum är att "toppformen" mycket väl kan komma nu i slutet av säsongen när jag trappar ner på träning och ökar matintaget ? Det gick iaf. utmärkt nu senast på Mjörn runt ( har inte exakt koll på tiden men ca. 2.40 på de 10 milen cykling kändes kanon).


Just det, såg just ett reportage från Ö till Ö där Colting vann för 3.e året med 3 olika partners...grymt !
Kanske en framtidsprojekt, bara tanken kittlar lite redan nu :)
 

Annat på G. är att jag funderar på att flytta bloggen för det är ju så tråkig layout här på blogg.se, några förslag ?

Till slut ska jag passa på att länka till en klubbkompis Erik vars blogg är ett av många jag brukar följa:
http://zintoo.com/blog/


Arrivederci !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0