Kalmar 2011, Järnmannen

Shit va länge sen jag skrev här men har helt enkelt prioterat annat som att köra all in inför årets Järnmannnen i Kalmar.

Det gick kanon och helt enligt plan: kom in på 9.46 som gav plats 21 i Herr senior (rtt gäng plac. sämre tot om man slår ihop alla mastersklasser)

Målet var ju Sub 10 med ett drömmål som var 9.45 så kan inte vara annat än nöjd.
Nåt som slår mig är att jag nog är mer lättad än nöjd. vet hur mycket som måste stämma just den dagen för att kunna leverera det man har tränat för och som man har i sig. så mycket som kan gå fel och så mycket som måste klaffa.

De mest kritiska momenten för egen del är som alltid:

* Simningen och framförallt starten

* Mekaniska problem på Cyklingen


och dessa gick kanon, löpningen däremot känner jag mig otroligt trygg och stabil i och visste hela tiden att där kan jag plocka in många efter halva sträckan då tävlingen börjar på riktigt och den mentala biten sätter in.

kämpade sj. med en del negativa tankar som kom kring 3 mils löpning medans kroppen hela tiden var ok.


mer detaljetrat så är jag nöjd med 1.08 på sim men mindre nöjd med 5.10 på cykel (tycker jag kan och borde pressa ner till 5 blankt men iår var problemet de första 6 milen där jag inte fick ner pulsen och var tvungen att köra lugnt och där tappade jag 5 minuter)

löp på stabila 3.23 utan att gå all in = full kontroll hela tiden.

9.30 nästa år är helt klart möjligt om det nu blir nån mer IM distans
känns inte så just nu men vet att suget kan komma när kroppen har läkt ihop :)

Nu är det slappevecka med ingen träning och mycket skräpmat såhär sista sem. veckan och några dagar efter Kalmar. (viktigt med belöning både fysiskt och mentalt vilket innebär att jag inte tänker på några framtida lopp/tävlingar )


Får se om jag lyckas uppdatera lite oftare här framöver....behöver en sekreterare (och kanske en kock och städhjälp) annars är allt bra :)





Kommentarer
Postat av: Odda

Grattis åter igen till en grym prestation. Hoppas ses framöver på fler tävlingar.

2011-08-10 @ 15:08:39
URL: http://triathlonodda.blogspot.com
Postat av: lina

Grattis järnmannen! :) Vilket lopp du gjorde, du är grym!



Nu har jag snöat in på triathlon :) detta var min första tävling och jag vill bara ha mer! :)



Har det blivit nå mer träningsläger utomlands? Vad är planerna nu, något mer lopp på gång?



Kul och ses!!



/Lina

2011-08-10 @ 20:58:58
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Wolffram

Coolt att redan ha det sjćlvklara mšlet sub 9.30 nedskrivet och klart B-)

2011-08-11 @ 21:26:57
Postat av: Suss

Grattis.



Jag körde även själv men på en mer blygsam tid.

Intressant det där du skrev om pulsen under cykling. Har du en förutbestämd pulsgräns som du inte vill ligga över? Det känns disciplinerat och bra, jag själv gjorde nog misstaget att gå på för hårt under cykeln och fick sen lida för det under löpningen.



Hur sätter du upp dina pulsgränser?

2011-08-22 @ 09:44:32
Postat av: Ash

Tack alla,



Lina: Jag är grymt imponerad av att du vågade , utförde det och dessutom på en kanontid första gången efter så kort förbredelse.



Ja brukar bli 2 läger per år utomlands, en runt påsk som nästa år blir likt 2011 på Playitas (Fuerteventura) och sen en i juni (i år Sicilien). bra upplägg tycker jag.



kvar iår är Tjörn halv IM, GBG marathon, Lidingöloppet. siktar på start i Ötill Ö nästa år.

sj då ?



Suss: G´rattis själv, det är alltid en jätteprestation att ta sig i mål på en IM. så mycket som kan gå fel.



ja, jag har ca. pulsnivåer jag håller mig inom då jag vet att över dessa (tröskel) så håller jag inte så länge. dessa nivåer experimenterar jag med på träning och har hittat de på så sätt.



på cykel så var det liksom 10-15 slag över det normala första 3 milen innan det plötsigt skönk till "normala" nivåer för min del och jag kunde börja trycka på.



take care !

/Ash

2011-08-25 @ 23:30:03
URL: http://impossibleisnothing.blogg.se/
Postat av: Karin

Grymt bra!! Jag tror nog det blir en IM nästa år :)

2011-08-30 @ 15:18:13
URL: http://karinnilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0