Våga vila

Inte min paradgren det där med vila precis men har länge försökt att få lite struktur vad gäller vila och recovery perioder som dock inte har funkat. jag har bara kört på med resultatet att jag ofta är "Sliten".

Ändring på det nu när jag inte bara tar en eller tvåvilodagar utan snarare en hel vecka med i princip ingen träning alls, iaf inget pulshöjande och det när jag är frisk och mår bra.





kommer nog göra susan både fysiskt och mentalt. Känns bra att äntligen "våga" lägga in detta återhämtningsperiod utan att "bli stressad" av det och bara njuta.

Planen framöver är därför hårda träningsblock följt av ordentliga recoveryfaser. Exakt hur det ska se ut ska jag skriva om senare.

Har även bestämmt mig för att avsätta lite kapital för några aktiviteter på våren, nämligen en ordentlig "Bikefit" så jag får proffshjälp med sittställningen på tempohojen och även en "Aktivitus-test" för att få lite siffror att utgå ifrån vad gäller min fysiska status och ev. framsteg.

Därutöver även ta tag i massagen igen,1 gång varannan vecka ska jag unna mig.


Slängde in min anmälan till Järnmannen i Kalmar idag oxå, så "there is no return". skönt oxå att ha boendet klart där.
Snacka om att vara mer förbredd iår jfr med 2010. som dag och natt !

Laddar för en skön tripp till Fjällen tors-sönd med firman !

/Skål

Kommentarer
Postat av: Anonym

Läste mer om bike-fit-tester i det nya numret av Kadens, kanske kan den ge dig tips på vart du borde vända dig, verkar ändå var en del skillnader...

2011-02-02 @ 13:19:36
Postat av: syrran

(det var jag som skrev innan.)

för övrigt: gött med längre vila, tror det kommer göra dig gott!

2011-02-02 @ 13:20:28
Postat av: Ash

mm, läste det i kadens men hade redan innan snackat med Klas johansson, så det blir hos honom i Surte men kul att han var med i testet.

2011-02-02 @ 13:27:15
URL: http://http://impossibleisnothing.blogg.se
Postat av: Erik

270W är värdet du ska slå hos Aktivitus: http://zintoo.com/blog/?p=376

2011-02-02 @ 14:52:28
URL: http://zintoo.com/blog
Postat av: Calle

Låter som en bra plan!

Själv har jag tänkt besöka Kaj med min cykel.

2011-02-02 @ 18:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0