He´s alive

5 veckor sedan jag skrev, suck va slö man kan va för dte har ju inte direkt saknats ämnen att skriva om...

Livet rullar på finfint även om jag ibland stannar upp och reflekterar att det går så jävla fort.
Har senaste perioden tränat på bra med fin kontinuitet ( på plats nr.1 i min viktigaste lista )
Har boostat simningen en del och fått en aha upplevelse med betydligt bättre vattenläge och känsla och jobbat en hel del med bensparken oxå.

tanken med att simma ofta hellre än långt funkar fint och det ska jag fortsätta med.
tanken var och är att nu när cykelsäsongen är slut och jag inte är mycket för att vintercykla så ska gymmet få ta mer tid i anspråk men har inte kommit ifas med den biten riktigt än.

På tal om Cykel, efter att helg efter helg i OKt/Nov sagt att nu är det sista turen för året så var det verkligen så nu i lördags och vad är bättre att avsluta med än en redig vurpa (en skön Roadracing glidvurpa tvärs över en rondell vid Mölndals station)

Så nu sitter jag hemma och slickar såren på min kropp å "the red arrow" aka mr. Felt.
men vi reder oss så småningom även om det är tungt och det gör ont lite överallt så här två dagar efter asfaltskänning.

Har dessutom boostat den Sociala biten med en hel del middagar & alkohol för att ta igen lite av sommarens ego tripp där alla min val inte riktigt uppskattades av nära & kära.

Kom åter på mig själv med att vara riktigt usel på att hantera motgångar såsom skador och sjukdomar (tur då att jag inte varit sjuk eller förkyld på mycket länge). jag blir rastlös och allmänt otrevlig helt enkelt. (please stå ut med mig).



Just det, måste berätta om de nya spinningpassen jag kör som ledare sen 2 v. tillbaka på sportlife.
grymt kul å inspirerande att köra för en fullsatt sal med bara starka cyklister /triathleter mm.
90 minuter max energiflöde och "Go".

Planerar just nu nästa års uppladdningsläger och det lutar åt att jag skippar Mallorca den här gången och kör på Fuerteventura och Playitas ( var där i juni och det var otroligt bra).

Fuck it, nu orkar jag inte skriva mer för det är synd om mig som är skadad så glass/ipren å film kommer dominera min kväll och kanske även morgondag.

Stay out of trubel boys & girls....


Kommentarer
Postat av: Odda

Vad har du kört för övningar för att förbättra flytläget och bensparken. Känner nämligen att det är precis samma som jag skulle behöva bli bättre. Hur ofta simmar du och hur länge?

2010-11-09 @ 09:24:11
URL: http://triathlonodda.blogspot.com
Postat av: Ash

Odda:



först måste jag säga att nivån på flytläget & bensparken har gått från total katastrof till mindre dålig så det är inte så att man är speciellt bra på nåt numera.

men i mitt fall så har det som hjälpt mest varit "simma ofta och kortare", svårt å hitta nån känsla med 1-2 ggr i v. har testat att simma 4-5 ggr i v det sista och det är stor skillnad ( 1500 +-500 m)

+ en hel del "bara ben" med platta både på rygg och framåt.

2010-11-09 @ 16:44:58
URL: http://http://impossibleisnothing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0