Sub 40 Klubben anropar

Jaha, vad har hänt sist då....

Min motivationsbrist har nått oanade höjder och ligger för närvarande på absolut världsnivå.

Betar dock av den ena utmaningen efter den andre samtidigt som jag har hamnat i en ond cirkel vad gäller kosten men det började ju medvetet och nu är det svårare att ta sig ur eller snarare att det inte känns så viktigt.


Förra kördagen sprang jag ett mil lopp på hemmaplan i borås, nämligen kretsloppet med ca. 4000 startande och det gick bra trots mycket osäker form.

kom in på dryga 39 och gick för 1.a gången in under 40 min, vilket var ett av mina mål.
Har dock svårt att bli jättenöjd med tiden då jag känner att det finns en klar förbättringspotential eller bara en bättre dag.

Dagen efter så körde jag & Emil LV.s partempo KM i Fjärås på trötta ben och i ösregn men lyckades hålla riktigt bra tryck.
Skall kanske tilläggas att vi körde fel och blev diskade men vad gör det när vi kände att vår till (snitthastighet) hade räckt mycket långt. Efteråt kunde vi njuta av skadeglädjen som var påtaglig bland "gubbarna".

"Alla korsningar är markerade med pilar i asfalten= in my ass att de var ( amatörer)....

Inspirerad av Jojje på RW bloggen så testade jag en sak igår nämligen att fasta en dag och träna hårt för att se hur kroppen reagerar och märklligt nog så fungerade det fint med 2 äpplen & 3 koppar kaffe för en jobbdag + träning bestående av 2,5 tim cykling, 1 tim löpning, och 2,5 km simning.

Visar bara att teorin om att "få igång fettförbränningen" genom LCHF kost fungerar.



Nu blir det två lugna dagar inför helgen i sthlm och Lidingöloppet på lördag.

Säsongens absolut sista "event". Det får gå som det vill men 2.30 är ju ändå min skamgräns som jag ska klara av utan större besvär.


Simma lugnt !


Kommentarer
Postat av: Odda

Grattis till sub40 och det är väl skönt när man känner att det finns mer att locka fram ur kroppen.

2010-09-23 @ 11:11:41
URL: http://triathlonodda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0