End of summer

vissa saker kommer nog inte ändras på den här bloggen. man kan lita på att det garanterat är fritt från humör/glamour och fjäsk. tråkigt som fan men sant.

Älskar som bekant fakta och statistik så här kommer ännu ett lass som handlar om livet efter Kalmar IM.

20/8: ordentlig test av kroppen på "Aspenäs Triathlon" i Lerum som är en mindre lokal tävling över olympisk distans och det gick bra. stark rakt igenom med simningen som dagens höjdpunkt. 1.a segern nånsin även om det var Aspenäs.

27/8: Tjörn Halv IM, grymt osugen innan och det visade sig bli en riktig flopp där jag underpresterade i samtliga grenar om än lite i varje utan nån genomklappning. En punka på cykeldelen gjorde att jag tappade 7 minuter + den lilla moral jag hade i kroppen i ovädret. glad att jag inte bröt iaf. 10 min sämre tid än förra året men en massa om och men som vi inte pratar högt om.



Triathlonsäsongen 2011 var därmed över och som helhet är jag nöjd. har gått framåt i samtliga grenar och minns tillbaka på Kalmar som en riktig höjdare. tävlade lagom och körde minst 1 tävling på varje distans.


Nu är det "offseason" vad gäller Tri men högsäsong vad gäller löptävlingar så nu och 6-7 v. framåt blir det i princip bara löpträning och flera tävlingar innan den verkliga offseason träningen helt utan tävlingar sätter igång.(försäsong 2012)


kommande planering:

3/9  --nöjen, kajakweekend i sthlm.s skärgård
10/9--Risvedens terränglopp 18 km hård skogsterräng i Alingsåstrakten
17/9--Kretsloppet 10 km asfalt i Borås (Sveriges mest underskattade stad)--mål sub 39
24/9--Lidingöloppet, 30 km terräng Sthlm--mål sub 2.15
8/10--Göteborg Marathon--mål sub 3 tim.


Längre säsongsvila därefter :)

Ashkan nu även på Twitter där jag skriver ännu ointressantare uppdates betydligt oftare och gud förbjude kommer dessa oftare handla om Vin och snusk än om träning....

Adios amigos



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0