Trail-Marathon debut






Igår söndag var det då dags för min Marathondebut eller nja har ju sprungit en mara på Järnmannen i Kalmar 2010 men ingen "ren" mara och då framförallt ingen Terrängmara.

Sandsjöbacka Trail startade 07.00 i Kungsbacka där jag mötte upp mina grymma klubbkamrater ( Oscar, Henrik, och Ullis) från TV och det var en skön känsla innan start.




En avslappnad start i morgonmörkret och kylan och det kändes mer som träning än tävling.



Vilken natur, vilka häftiga partier med många höjdmeter och mycket is och snö och vi hade ju sån tur med vädret. klarblå himmel och sol.

Jag hade som vanligt lite småtrögt i början , värst mellan km 10-14 typ innan jag kom igång och benen kändes bara bättre å bättre hela vägen in i mål.



4.40 är en medioker tid för 44 km löpning men tiden var inte av betydelse pga. terrängen och halkan och pulsen hölls på en mycket behaglig nivå under hela loppet.

Ska verkligen ge mig på fler traillopp, så mycket roligare än stadslöpning och även stiglöpning i Skatås ex.

Nu ska jag ta hand om alla blåsor jag fått på fötterna....
Carpe Diem !



Kommentarer
Postat av: Calle

Suveränt gjort'

2011-02-14 @ 15:07:46
Postat av: Lotta Johansson

Härligt jobbat Ash och tack för smyg reklamen på fotot ;-)

2011-02-16 @ 07:21:53
URL: http://www.newlinesport.com
Postat av: Ash

kul blogginlägg om loppet från en kille som hängde med oss i trivästgänget delar av loppet och har tagit några kort på oss & naturen.



http://smikehead.blogspot.com/2011/02/w-r-t-sandsjobacka-trail-marathon.html?spref=fb

2011-02-17 @ 14:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0