En Svensk klassiker vs Ashkan 1-0

Öppnar upp 2011 med att ta ett klokt beslut även om det "svider" lite att inte hålla sig till det jag hade spikat.
Det handlar om att jag ska skippa Vasaloppet ÖS, som jag skulle kört sista helgen i febr.

Orsak: för lite träning på längdskidor så här långt och en totalfokusering på detta område som skulle kunna räddat ÖS hade ställt till det med övrig träning som krävs inför huvudspåret som trots allt är Triathlon och Järnmannen i kalmar 6/8.

Smart beslut som inte är likt mig men det gäller att fokusera på mål och inte sväva iväg på alla event som dyker upp.

med detta sumpar jag även chansen till klassikern då jag redan hade 3 av 4 avklarade på raken men men jag rullar på med en ny klassiker med förhoppningsvis ännu bättre tider.

för övrigt rullar det på fint med träningen och motivationen är tillbaka på topp, mycket tack vare de många inspirerande klubbkompisarna i Triathlon väst. Thnks guys.............

Tjing !

Kommentarer
Postat av: Odda

Tycker du gör helt rätt prioritering. Det kommer som sagt fler tillfällen att köra ÖS.

2011-01-21 @ 11:19:22
URL: http://triathlonodda.blogspot.com
Postat av: Lejon

Klokt beslut!

Traithlet i första hand, allt annat blir sekundärt!

I grund och botten så är ju en svensk klassiker och ÖS bara kommersialism i en något annorlunda tappning.

:)

2011-01-25 @ 08:22:54
URL: http://lejonhammar.se
Postat av: syrran

...another one bites the dust!

Gött, då behöver jag inte oroa mig för att du klår mig på skidorna än iafl :D

2011-01-25 @ 08:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0