It´s my life !

Sitter på jobbet med en dunderförkylning, ja den som sabbade mina sub 2.15 planer på årets Lidingö.
Det har sina fördelar att vara sjuk en vecka om året, det blir nämligen en riktig vilovecka iaf vilket känns välbehövligt.

Jag är liksom inte skadad men har lite småskavanker här och var som jag borde se upp med och låta kroppenmm läka ihop igen.

Lättare sagt än gjort då man ofta bara kör på så länge det håller och det är just det som skiljer amatörer och proffs.
Att ha en långsiktig plan, en individuell, egoistisk plan för att lyckas och bli bättre och inte bara "haka på" och köra utan tanke.

Planerar just nu om hur vintern och våren skall läggas upp för ett bra år 2012. tror nyckeln ligger i att för en gångs skull ha en plan där varje pass tjänar ett syfte.


Det innebär lite ändringar att genomföra planen, bl a mer egoistisk planering: "vad passas mig bäst", vad bör jag träna på".

Triathlon väst, sveriges största , vackraste och bästa klubb har många fördelar: gemensakp, glädje, sparring på alla nivåer ja you name it men det finns lite fallgropar med ett sånt skönt gäng oxå.

Man hakar liksom på, anmäler sig till fler tävlingar än man borde, till fel tävlingar, man tränar pass som man kanske skulle skippat.



inför säsongen 2012 skall jag försöka följa ett program som en av landets mest meriterade Coacher har tagit fram och testa på samtidigt som jag tillåter mig själv att köra på spontana event för att inte tappa glädjen.

Det innebär färre pass ihop med "gänget" och klubbens officiella träningar men nyttja sällskapet för spontana, individuella pass. Så dags å sjösätta "kom och träna med mig 3.0). de föregående projekten har väl varit lyckade men det kan alltid utvecklas.


När jag blir frisk och viloveckan är över ska jag ta en period med spontanträning med fokus på glädje, vet att det kommer sluta med en del lugna distansjogg och det i terräng. kanske det som är allra roligast.

kolla in videon, löpporr..........nu vill man bara ut och springa.


http://www.youtube.com/watch?v=jRl0PjiPnyM&feature=player_embedded#!

/Ashkan "muppen" Fivrin

Kommentarer
Postat av: Lejonkungen

Aha se där se där, Ashkan är i rörelse och har en plan. Vad är målet och när?



2011-09-27 @ 11:08:04
URL: http://lejonhammar.se
Postat av: Lars Rosencrantz

Gott att höra, Ashkan! Triathlon har ändå aldrig varit nån lagsport :-)



/L

2011-09-27 @ 23:01:42
URL: http://www.triathlonsport.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0