Järnmannen Kalmar



Ojojoj vad tankar det finns i huvvet som man skulle kunna skriva om och jag ska försöka ta det i olika omgångar för att inte snurra till det för mycket för er som läser.


Så efter Erik.s mail på Funbeat i tisdags så satte hjärnan igång tankeverksamheten på allvar : Jag skanske ska köra järnmannen redan iår ??? jag, nej jag är ju nybörjare och allt har gått så fort och dessutom har jag ju inte haft en tanke på att vara med där.

Det blev så Onsdag och jag hade sen tidigare planerat in en hård cykeldag med över 20 mil med tempohojen.
gissa vad jag tänkte på under rundan medans jag tryckte på allt jag hade sista 10 milen på hemvägen f¨rån Uddevalla trakten. just det Kalmar....

Det skulle vara galet men samtidigt smart å kolla in tävlingen, banan och suga in allt runtomkring inför nästa år.
Jag bestämde mig för att sova på saken och ta beslut direkt på tors morgon.

Vaknade nästa dag och det stod klart för mig: Jag ska vara med bara jag får efteranmäla mig ?
ringde tävlingledningen och fick höra att det funkar bara jag vet om att jag kommer med i motionsklassen (samma sträcka, samma starttid, ej chans på SM Medaljer....hehe + 2500 kr i förhöjd avgift)


betalade in avgiften direkt så jag inte skulle kunna backa ur. boende & resa var fixad sen nån dag tillbaka för jag skulle ju till Kalmar för att kolla och supporta andra kompisar och klubbisar som skulle köra och likt de flesta andra hade planerat och laddat för Kalmar sedan mycket länge.


Var supernervös dagen innan men det hjälpte att kolla på sprinten och få lite inspiration.
Synd Colting fick bryta men kul att se Stephan bli 2.a...............

fortsättning följer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0