Race report: Tjörn 1/2 Ironman

Ja då var säsongens sista Triathlon tävling avklarad och här kommer en kort sammanfattning:

Halv Ironman, ännu en ny distans men efter Kalmar hade respekten för att hålla distansen ut släppt och och jag bestämde mig för att gå ut betydligt hårdare nu när det "bara" än halva distansen.

Halv IM = 1,9 km sim, 90 km cykel, 21 km löp


Simningen:
Inte lika nervös innan start som jag brukar vara, faktiskt riktigt lugn och med det självförtroende som har växt fram så vågade jag mig på en position långt fram i ledet och det var inte speciellt trångt de första 200 m. som det brukar vara. kort å gott så var det bra känsla hela tiden och jag kom upp mitt i fältet kändes det som ?

tid:28.33, nöjd med tiden även om simningen förmodligen var 2-300 m för kort...


T1= 1.35 (lite långsam men klart bättre än i kalmar)


Cykel: 3 varv a 30 km

Som vanligt hög puls och sega ben i början och det släppte först efter typ 10 km och jag började trycka på och det flöt fint till mitten av andra vavet då jag fick en svacka, mest mentalt då jag blev omcyklad av ett gäng men kom tillbaka in i matchen med riktigt bra sista varv (låg mestadels mellan 38-40 på platten).

tid:2.31, för dålig andra varv och jag borde fått till ca. 5 min. bättre men snabbaste snitthast. nånsin ändå.


T2= 1.00 (mycket nöjd med det)


Löpning: 4 varv a 5 km drygt

Även det som vanligt tungt i början och det tog ca. 2 km att få ner pulsen och jag kunde lägga mig i planerade tempot som var 4.30 min/km. magen började dock krångla i början av varv 2 så jag fick dra ner på tempot tillfälligt i några km och tillslut även hoppa in i skogen och uträtta lite behov så där rök typ 2 min. men det var det värt för sen så var det pigga ben och precis som tidigare lopp, ständigt bättre km tider till mål.

tid:1.36 nöjd då egffektiv löptid var ca. 1.33



Totaltid: 4.38 och placering 18 i herr senior.


Björn Andersson vann på makalösa 3.44och var över 11 min. före Ted Ås och Johan Lundin (snacka om comeback av Lundin, han e grym)


Till sist: ett stort plus till Tjörn Triathlon, grymt bra lopp med allt runtomkring.
over and out !


Kommentarer
Postat av: Anders Kammenhed

Suveränt bra jobbat. En riktigt bra tid. Och ändå är förbättringspotentialen hur stor som helst. Du kunde inte fått en bättre avslutning på säsongen.

2010-08-30 @ 19:05:16
Postat av: Ullis

Grymt bra jobbat och ur snygga bilder! Njut nu av alla dina fina resultat innan du tar tag i nästa säsong:)

2010-08-30 @ 20:19:58
URL: http://triullis.wordpress.com
Postat av: Lejon

Tänkte det samma när jag såg simtiderna.

Men tusan i gatan, grymt bra kört!!

2010-08-31 @ 01:03:46
URL: http://lejonhammar.se
Postat av: Ash

Ullis: Tack...4.a i damklassen imponerar stort och du kommer va ännu bättre nästa år. Jag har svårt å bli nöjd över mina resultat hittills föutom Kalmar då, men jobbar på den biten oxå :)



Anders: Tack, Vi är ju ganska jämna och når jag upp till din cykelkapacitet till nästa säsong hade jag blivit supernöjd.



Lejonkungen: Detsamma, såg dina tider från STHLM-Tri, riktigt bra !



2010-09-01 @ 16:02:52
URL: http://http://impossibleisnothing.blogg.se
Postat av: Alexander

Jag måste säga att du också har en bra och inspirerande blogg. Vi var som du sa riktigt lika tidsmässigt i Kalmar. Kul :)



Riktig imponerade tid här i Tjörn. Det lovar gott inför Kalmar nästa år, för du har tänkte köra va? Vad har du för mål tidsmässigt till nästa år? Ska bli skoj att följa din träning här på bloggen

2010-09-13 @ 00:18:16
URL: http://ironmanalex.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0